Google byl dlouhou dobu velice tajnůstkářský ohledně částí a součástí jeho algoritmů pro hodnocení výsledků vyhledávání, avšak my ve skutečnosti víme o tom faktu, že rychlost načítání stránky je ve skutečnosti jeden z faktorů v algoritmu hodnocení. V jejím zdroji „Jak vlastně vyhledávání funguje“, společnost Google natvrdo uvádí, že „vytváříme algoritmy k tomu, abychom propagovali více použitelných webových stránek než těch méně použitelných, všechny ostatní věci jsou stejné hodnoty. Tyto algoritmy analyzují signály, které indikují, jestli naši uživatelé jsou schopni zhlédnout výsledek, jako …jestli je rychlost načítání stránky dostatečná pro naše uživatele, kteří mají například pomalé internetové připojení.“
Spotřebitelům s bleskurychlým internetovým připojením praskají nervy u pomalu se načítajících stránek – hlavně těch, které se musí zobrazit ve verzi pro mobilní zařízení. Když Google naposledy analyzoval načítací dobu přistávacích stránek v mobilních verzích někdy v roce 2018, zjistil, že průměrná doba, kterou zabralo načítání jedné webové stránky, se zlepšila a snížila se tedy o sedm vteřin. Avšak stále načítání trvalo zhruba patnáct vteřin, což je opravdu velmi pomalé. Pokud ještě k tomu zvážíme, že padesát tři procent návštěvníků webových stránek s mobilním zařízením v ruce opustí webovou stránku, které trvá více než tři vteřiny než se načte, marketéři mají stále ještě spoustu práce před sebou.
Když zákazníci vyhledávají na internetu nějaké zboží, produkty nebo služby jako třeba ty vaše, je velice kritické, abyste se umístili tak, že se zobrazíte co možná nejvýše s těmi nejpřesnějšími, úchvatnými, rychle přístupnými informacemi, pro které se budou návštěvníci rádi převádět na zákazníky. Určitě nechcete propásnout šanci optimalizovat pro těchto pět podstatných a důležitých typů rychlostí.
1.Načítání webové stránky a rychlost stránky
Ať už zákazníci ve skutečnosti nakupují on-line nebo se snaží najít nějaké informace ohledně jednoho z jejich místních obchodů, dnešní konstantně propojení spotřebitelé vyžadují hladkou – a rychlou – zkušenost s nakupováním. Dokonce sedmdesát devět procent nakupujících, kteří jsou nespokojení s výkonem webové stránky, uvádí, že je u nich menší pravděpodobnost nákupu od té samé stránky v budoucnosti.
Marketéři a weboví designéři se nesmí starat o to, aby na stránku dali co možná nejvíce elementů, které zpomalují jejich dobu načítání a které zatěžují stahování a frustrují uživatele. V nedávné studii společnost Google zjistila, že „jakmile doba načítání webové stránky jde od nuly do deseti sekund, pravděpodobnost, že návštěvník na mobilním zařízení proklikne zpátky na stránku s výsledky vyhledáváním narůstá o zhruba sto dvacet tři procent. Podobně, jakmile roste počet elementů – textu, titulků, obrázků – na webové stránce od čtyř stovek do šesti tisíc, pravděpodobnost převodů klesá o zhruba devadesát pět procent.“